Co wpływa na pozycję Twojej witryny w rankingu Google?

Obecnie przyjmuje się, iż w procesie tworzenia organicznej listy wyników wyszukiwania brane jest pod uwagę ponad 200 sygnałów rankingowych, które podzielić można na czynniki on-page i off-page.

Do najistotniejszych z nich należą:

  • historia domeny i rozszerzenie krajowe,
  • autorytet linków przychodzących,
  • struktura linkowania wewnętrznego,
  • parametry zachowania użytkowników na stronie i stopień ich zaangażowania,
  • wykorzystanie słów kluczowych na poziomie domeny i podstron,
  • odpowiednia hierarchia informacji i logiczność podziału na kategorie,
  • stopień duplikacji treści,
  • techniczne aspekty SEO na poziomie domeny, takie jak pliki sitemap.xml, robots.txt, odpowiednie przekierowania stałe 301,
  • sygnały z mediów społecznościowych,
  • struktura adresów URL przyjazna użytkownikom,
  • wydajność ładowania stron,
  • dostosowanie do wyświetlania na urządzeniach mobilnych – aby przetestować swoją stronę skorzystaj z darmowego narzędzia Google, Page Speed Insights
  • widoczność danych kontaktowych firmy.

Do zdecydowanie negatywnych czynników rankingowych z kolei zalicza się serwowanie odrębnych treści botom wyszukiwarki i użytkownikom (ukrywanie treści), zidentyfikowanie przez robota złośliwego oprogramowania na stronie, wykrycie uczestnictwa strony w systemie wymiany linków, nienaturalny przyrost odnośników przychodzących, nienaturalny stosunek hiperłączy dofollow do łączy nofollow, a także niska wydajność ładowania strony.